17/03/09

EL COL·LECTIU REVOLUCIÓ VERDA INICIA UNA CAMPANYA PER A RECLAMAR MILLORES EN EL SERVEI DE FGC

Revolució Verda i el col·lectiu Joves d'Olesa han engegat una campanya de recollida de signatures adreçada a reclamar millores en el servei dels Ferrocarrils de la Generalitat. La campanya consisteix en una recollida de signatures dels usuaris i usuàries dels “Catalans” via mail i “in situ” al tren, en la que es pretén reclamar als responsables de Ferrocarrils de la Generalitat una major freqüència de pas dels combois, la recuperació del servei directe i la reducció del preu del bitllet.

Marc Surós, responsable de la campanya, ha destacat que, des que es va engegar l'anomenat metro del Baix Llobregat, arran l'estrena de al doble via entre Barcelona i Olesa, molts usuaris consideren que el servei dels Ferrocarrils de la Generalitat lluny de millorar, ha empitjorat, sobretot perquè s'han perdut els trens directes a Barcelona i la freqüència de pas no ha millorat tant com es pensava.

En aquest sentit, recordem que la passada tardor es va enllestir el desdoblament de la via de la línia Llobregat-Anoia d'FGC entre Martorell i Olesa, actuació que va permetre posar en funcionament el metro del Baix Llobregat.

Aquesta actuació va incloure la construcció d'un nou tram de via de 8 quilòmetres de longitud, en paral·lel al tram de via única existent, per tal de facilitar el creuament de trens i millorar les freqüències de pas al ramal de Manresa.

A més, es van millorar les estacions d'Abrera i Olesa de Montserrat, es van construir dos nous passos per creuar les vies amb seguretat i es van instal·lar pantalles acústiques per minimitzar els sorolls a les àrees urbanes. El projecte va suposar una inversió total de gairebé 50 milions d'euros.

El projecte s'emmarcava dins del pla impulsat pel Govern per al desenvolupament dels metros comarcals, per reduir a més de la meitat les freqüències de pas a les comarques de l'Anoia, el Baix Llobregat i el Bages, i donar resposta a l'important creixement de la demanda a les poblacions de la línia en aquestes àrees. Així, al febrer del 2008 es van posar en servei els metros comarcals, un cop completat el desdoblament de via entre Barcelona i Martorell, així com un primer tram entre Martorell i Olesa. Amb aquesta actuació es va aconseguir incrementar les freqüències al ramal de Manresa – Barcelona de 30 a 20 minuts. Així, ara circulen 3 trens cada hora en hores punta, en comptes dels 2 que circulaven abans.

Pel que fa al servei de la línia S4 entre Barcelona i Olesa de Montserrat, segons Ferrocarrils també ha incrementat la seva freqüència amb un tren cada 15 minuts, enfront dels 30 minuts d'abans. Finalment, pel tram Barcelona – Martorell circula un tren cada 5 minuts en hora punta, quan abans ho feia cada 8:30 minuts.

Això sí, l'augment de la freqüència de pas ha fet que desapareguin els trens semidirectes, i per aquesta raó, el temps de trajecte entre Olesa i Barcelona, en algunes hores, s'ha incrementat, fet que ha comportat la queixa d'alguns usuaris olesans.

La queixa finalment ha cristal·litzat en una campanya impulsada pels mateixos col·lectius que anteriorment ja van impulsar una campanya semblant, en aquest cas per reclamar millores en el servei de bus de Transports Julià.

Les tres demandes que pretén assolir la campanya són que el Metro del Baix Llobregat arribi fins a Olesa de Montserrat amb una freqüència de pas dels trens cada 5 o 10 minuts, tant d'anada com de tornada a Barcelona; que el tren de la línia R5 entre Barcelona i Manresa torni a ser directe; i que es faci efectiva una reducció en el preu de tots els bitllets.

Aquesta nova campanya de recollida de signatures s'estructura en dues línies paral·leles i complementàries: la recollida via Internet, al web www.campanyafgc.tk, o en el mateix tren mitjançant la implicació de voluntaris.

Fins al mes d'abril s'aniran recollint signatures, per després reclamar davant els responsables de ferrocarrils de la Generalitat aquestes millores.

Per participar en aquesta campanya de recollida de signatures per reclamar millores en el servei dels Ferrocarrils de la Generalitat, que finalitzarà a l'abril, ho poden fer “in situ”, als tren, o bé via Internet, a l'adreça www.campanyafgc.tk  

(Font: Olesa Ràdio – 90.1FM) - Apunta't al podcast de la ràdio: www.olesaradio.tk  

Prohibida la reproducció total o parcial d'aquesta informació sense citar la font.