23/02/24

L'Ajuntament d'Olesa i el Grup Direxis TGO fan balanç del servei de bus urbà

La línia M2 del servei de bus urbà ha tingut al 2023 un increment de viatgers del 44% respecte al 2022, una mitjana de 162 viatgers al dia de dilluns a divendres.

Image
Roda de premsa de balanç del servei de bus urbà al 2023

Carme Pros, Jordi Parent i Jordi Martínez a la roda de premsa de balanç del servei de bus

L’Ajuntament d’Olesa i el Grup Direxis TGO han presentat les dades del nombre d’usuaris del servei de bus urbà al municipi durant el 2023. De les 15 línies de bus de l’empresa, hi ha hagut un increment del 15% respecte de l’any passat, el que representa que han portat 1.400.000 viatgers al 2023, 330.000 dels quals, va ser a Olesa.

A la roda de premsa de balanç del servei, la gerent del Grup Direxis TGO, Carme Pros, ha destacat que “totes les línies han tingut un augment considerable de viatgers, però destaca sobretot la línia del servei de bus urbà, on hi ha hagut un increment del 44% del nombre de viatgers respecte al 2022, una mitjana de 162 viatgers al dia de dilluns a divendres".

Audio file

L’empresa presta actualment servei a 4 línies d’Olesa: la línia M1, que fa el trajecte Olesa-Terrassa-Bellaterra; la línia M2, de bus urbà; la M3 que fa el trajecte Olesa-Esparreguera i enllaça amb l’estació de FGC; i la línia M4, d’Olesa-Martorell. 

Entre les propostes de millora del servei, des de l’empresa de transports i l’Ajuntament d’Olesa, han avançat que han demanat millores en el servei com és que hi hagi un convoi més a la línia M1 que fa el recorregut a Terrassa i Bellaterra “ i així tenir més freqüència de pas en hores punta i que passi pel nou tram de la B-40 per reduir el temps del trajecte” ha destacar el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament d'Olesa, Jordi Martínez. 

Pel que fa al bus urbà, Martínez també ha destacat la voluntat de millorar el servei i augmentant la freqüència de pas. “S’ha constatat els pocs viatgers a les urbanitzacions de Ribes Blaves i l’Oasis i la proposta, donat que no podem posar un bus específic per a fer les urbanitzacions i un altre per a fer el centre urbà, és posar el servei de bus a demanda a les urbanitzacions”.

Audio file

Aquest és un servei de l’empresa de transports ja ha posat en marxa en d’altres municipis, es diu bus4me i consisteix en que el trajecte es pot reservar amb antelació a través d'una app. "Aquesta és una nova manera més sostenible i ràpida que racionalitza el servei i permetria augmentar a freqüència de pas a les parades del nucli urbà” ha apuntat Pros. 

Per la seva banda, l’alcalde d'Olesa, Jordi Parent, ha volgut destacar que “sense deixar de donar el servei als barris, volem millorar la freqüència de pas al centre urbà”. Parent ha destacat vàries reunions que ha tingut l’Ajuntament amb la Direcció General de Transports de la Generalitat de Catalunya, que és la concessionària del servei, per demanar aquestes millores com és el pas del bus Olesa-Terrassa per la B-40, o tenir una parada més al trajecte Olesa-Esparreguera que arribi fins al Taller Ocupacional de can Comelles on van molts usuaris d’Olesa  amb mobilitat reduïda”.

Audio file

Entre les propostes de millora, també destaca, a part de la modificació d'alguns itineraris per a agilitzar el servei, l’increment d’una expedició més en el trajecte Olesa-Terrassa (anada i tornada) i tres més Olesa-Terrassa-Bellaterra (Universitat Autònoma de Barcelona).

Totes aquestes peticions de millora estan pendents ara de  l’aprovació per part de la Generalitat que és la concessionària del servei.