17/06/20

Vuitè plenari de la Xarxa Socioeducativa de la Infància i l'Adolescència- Pla Educatiu d'Entorn

La Xarxa Socieducativa de la Infància i l’Adolescència-Pla Educatiu d’Entorn ha celebrat aquest dimarts el plenari de final de curs 2019-2020 de forma telemàtica amb la participació de 35 agents de diferents àmbits.

Image
Vuitè plenari de la Xarxa Socioeducativa de la Infància i l'Adolescència- Pla Educatiu d'Entorn

 

La Xarxa Socieducativa de la Infància i l'Adolescència-Pla Educatiu Entorn de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat ha celebrat aquesta dimarts l'habitual plenari de final de curs. Enguany, com a conseqüència de la crisi sanitària del coronavirus, el plenari s'ha celebrat telemàticament i va comptar amb la presència de 35 agents de diferents àmbits: centres educatius, equips de salut, serveis especialitzats de salut i educatius, d'acompanyament familiar, cossos de seguretat, serveis socials, equipaments de lleure de caràcter socioeducatiu, esportiu, cultural, etc.

Donada la situació actual i coincidint amb el tancament de curs escolar, enguany el grup motor de la Xarxa Socieducativa de la Infància i l'Adolescència va prioritzar celebrar una trobada de tancament des d'un punt de vista operatiu i amb l'objectiu de fer rendiment de comptes de tot el que s'ha treballat durant el curs escolar 2019-2020. La trobada dels diferents agents va servir per presentar la tasca feta durant tot l'any, molta de la qual ha seguit activa des del mes de març tot i que telemàticament.

La Xarxa té actualment 6 Àmbits de treball actius, dins dels quals es desenvolupen projectes i grups de treball que tenen com a finalitat reflexionar sobre les necessitats detectades conjuntament i les vies per a donar-hi resposta, ja sigui mitjançant recursos propis del municipi o generant-ne de nous. Com cada any, després de fer el rendiment de comptes, es fa un recull de les propostes de treball per al curs vinent. Aquest any, aquestes propostes s'han recollit en 4 blocs i tots ells inclouen la reflexió del moment actual, és a dir, com treballar amb el nou escenari post COVID-19. Els quatre blocs serien els següents:

 

  • Donar continuïtat a la tasca iniciada aquest any (especialment els grups de treball nous o aquells que han hagut d'aturar la seva presencialitat).
  • Com es treballa l'acompanyament a les famílies en la situació actual després de la irrupció de la COVID-19 . Importància a les campanyes de prevenció i a la necessitat de teixir xarxes de suport formal i informal dins la comunitat.
  • L'acompanyament als infants i adolescents a través de la generació d'espais de participació i amb recursos adients a les seves necessitats. En aquest bloc s'inclouria la necessitat de garantir l'equitat d'accés a recursos educatius (no només escolars, sinó a l'educació al llarg de tota la vida i en qualsevol espai) i que cap infant i/o adolescent es quedi sense recursos tecnològics per accedir a l'educació, espais de lleure (com casals o extraescolars), etc.
  • Suport entre i per al personal professional per tal que pugui disposar de l'acompanyament i els recursos necessaris i poder garantir una atenció de qualitat a la ciutadania.

La Xarxa Socioeducativa de la Infànica i l'Adolescència- Pla Educatiu d'Entorn està integrada per tècnics i tècniques dels departaments municipals de Serveis Socials, Ensenyament, Igualtat, Sanitat, Policia Local i Mediació. També hi ha representants de centres educatius, entitats socials, Mossos d’Esquadra, el Servei de Pediatria del CAP, entre d’altres. La Xarxa de la Infància i l’Adolescència és un projecte transversal impulsat pel departament de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat i que es va crear l’any 2012. El curs 2016-2017 es va incorporar el Pla Educatiu Entorn.